Regulamin Organizacyjny
Powiatowego
Inspektoratu Weterynarii
w Lublińcu
Lubliniec 2020
ROZDZIAŁ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. Powiatowy
Inspektorat Weterynarii w Lublińcu działa, w szczególności na podstawie:
1) ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (t.j. Dz.U. z 2018 r.,
poz.1557);
2) ustawy
z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
(j. t. Dz. U. z 2019, poz. 1464);
3) zarządzenia
Nr 1 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie
organizacji wojewódzkich, powiatowych i granicznych inspektoratów weterynarii
(Dz. U. Min. Roln. i Rozw. Wsi Nr 3, poz. 3, z późniejszymi zmianami);
4) statutu
Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Lublińcu, nadanego zarządzeniem nr 126/2010
Głównego Lekarza Weterynarii z dnia 20 grudnia 2010r.;
5) niniejszego
Regulaminu.
§2. 1. Regulamin
organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Lublińcu, zwany dalej
"Regulaminem" określa szczegółową organizację i tryb pracy Powiatowego
Inspektoratu Weterynarii
w Lublińcu oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych i stanowisk
wchodzących
w skład tego Powiatowego Inspektoratu.
2. Ilekroć w
regulaminie jest mowa o:
1) Powiecie – należy
przez to rozumieć powiat lubliniecki;
2) Powiatowym
Inspektoracie – należy przez to
rozumieć Powiatowy Inspektorat Weterynarii
w Lublińcu;
3) Powiatowym
Lekarzu Weterynarii – należy przez to rozumieć
Powiatowego Lekarza
Weterynarii w Lublińcu;
4) Zastępcy
Powiatowego Lekarza Weterynarii – należy przez to rozumieć Zastępcę
Powiatowego
Lekarza Weterynarii w
Lublińcu;
5) komórce
organizacyjnej – należy przez to rozumieć: zespół, pracownię
oraz samodzielne
stanowisko
pracy;
6) kierowniku
–
należy przez to rozumieć osobę kierującą
zespołem;
7) kontroli zewnętrznej –
należy przez to rozumieć kontrolę przeprowadzaną przez organy zewnętrzne w Powiatowym Inspektoracie;
8) kontroli
wewnętrznej – należy przez to rozumieć kontrolę przeprowadzaną przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w
Powiatowym Inspektoracie, obejmującą ogół czynności, których celem jest zapewnienie realizacji ustawowych zadań;
9) urzędowych wyznaczonych lekarzach urzędowych
– należy przez to rozumieć lekarzy
weterynarii nie będących pracownikami
Inspekcji Weterynaryjnej, wyznaczonych decyzją
administracyjną
przez Powiatowego Lekarza Weterynarii do wykonywania czynności
Inspekcji
Weterynaryjnej
ROZDZIAŁ 2
ZADANIA POWIATOWEGO LEKARZA WETERYNARII
§ 3. Powiatowym Inspektoratem kieruje Powiatowy Lekarz Weterynarii.
§ 4. Powiatowy
Inspektorat wchodzi w skład niezespolonej administracji rządowej, jest aparatem
pomocniczym Powiatowego Lekarza Weterynarii zapewniającym obsługę realizacji
jego zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
§ 5. Do
wyłącznej kompetencji Powiatowego Lekarza Weterynarii należy:
1)
zatwierdzanie
planów finansowych w zakresie dochodów i wydatków, nadzorowanie ich wykonania
oraz dysponowanie środkami budżetowymi i pozabudżetowymi;
2)
reprezentowanie
Powiatowego Inspektoratu na zewnątrz, występowanie z wnioskami, projektami i opiniami wyrażającymi stanowisko Powiatowego Inspektoratu oraz składanie innych
oświadczeń woli w sprawach Powiatowego Inspektoratu;
3)
wykonywanie
obowiązków i uprawnień zwierzchnika służbowego pracowników Powiatowego Inspektoratu,
zgodnie z przepisami prawa pracy i przepisami odrębnymi, w tym ustalanie
zakresów czynności pracowników Powiatowego Inspektoratu;
4)
udzielanie
pisemnych upoważnień do wykonywania określonych czynności lub podpisywania pism
oraz pełnomocnictw do dokonywania czynności prawnych;
5)
zapewnienie
funkcjonowania adekwatnej i skutecznej kontroli zarządczej;
6)
zapewnienie
przestrzegania ładu i porządku, przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy w Inspektoracie.
7)
akceptacja
planów kontroli przygotowanych przez właściwe komórki organizacyjne Powiatowego
Inspektoratu oraz przedstawienie planu urzędowych kontroli do Śląskiego
Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii
§ 6. 1. Powiatowy Lekarz Weterynarii realizuje
zadania wynikające z ustawy o służbie cywilnej, w tym:
1) wykonuje zadania dyrektora generalnego w Powiatowym Inspektoracie;
2) dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec członków
korpusu służby cywilnej w Powiatowym Inspektoracie, chyba że ustawa stanowi inaczej.
2. Powiatowy
Lekarz Weterynarii wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do
pozostałych pracowników nie będących członkami korpusu służby cywilnej.
§
7. Powiatowy
Lekarz Weterynarii w celu zapewnienia
prawidłowego funkcjonowania Powiatowego Inspektoratu oraz właściwej
organizacji pracy:
1) wydaje
akty prawa wewnętrznego;
2) realizuje
politykę kadrową, a także dba o należyty dobór pracowników Powiatowego Inspektoratu oraz
podnoszenie ich kwalifikacji i skuteczność pracy;
3) gospodaruje
środkami na wynagrodzenia pracowników Powiatowego Inspektoratu oraz innymi
funduszami będącymi w jego dyspozycji, w granicach ustalonych w budżecie;
4) reprezentuje
Powiatowy Inspektorat na zewnątrz oraz składa oświadczenia woli dotyczące jego
funkcjonowania i gospodarowania jego mieniem;
5) wykonuje
inne zadania określone w przepisach odrębnych, w szczególności z zakresu obrony
narodowej, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochrony przeciwpożarowej,
ochrony informacji niejawnych, ochrony danych osobowych, finansów publicznych,
zamówień publicznych;
6) wykonuje
uprawnienia i obowiązki zwierzchnika służbowego pracowników Powiatowego
Inspektoratu;
7) udziela
pełnomocnictw;
8) działając
jako organ administracji, zgodnie z art. 268a Kodeksu postępowania
administracyjnego wyznacza osoby do podpisywania w jego imieniu decyzji,
postanowień i innych pism.
ROZDZIAŁ 3
STRUKTURA
ORGANIZACYJNA POWIATOWEGO INSPEKTORATU
§ 8. 1. W skład Powiatowego
Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Zespół
ds. zdrowia i ochrony zwierząt;
2) Zespół
ds. bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji ;
3) Zespół
ds. finansowo-księgowych;
4) Zespół
ds. administracyjnych;
5) Pracownia
badania mięsa na obecność włośni, w skład której wchodzą:
-
Terenowe Punkty Wytrawiania
2.
Schemat Organizacyjny
Powiatowego Inspektoratu stanowi załącznik nr 1
3.
Wykaz symboli z
jednolitego rzeczowego wykazu akt w Powiatowym Inspektoracie stanowi załącznik nr 2 do
niniejszego regulaminu.
ROZDZIAŁ 4
ZASADY KIEROWANIA PRACĄ POWIATOWEGO INSPEKTORATU
§ 9. 1. W czasie
nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego
Lekarza Weterynarii lub czasowej niemożności wykonywania przez niego
obowiązków, działalnością Powiatowego Inspektoratu kieruje Zastępca Powiatowego
Lekarza Weterynarii.
2. W
czasie nieobecności lub nieobsadzenia
stanowiska Powiatowego Lekarza
Weterynarii i jego Zastępcy lub czasowej niemożności wykonywania przez
nich obowiązków, działalnością Powiatowego Inspektoratu kieruje osoba
upoważniona pisemnie przez Powiatowego Lekarza Weterynarii.
3. Powiatowemu
Lekarzowi Weterynarii bezpośrednio podlegają:
1) Zespół do spraw bezpieczeństwa
żywności, pasz i utylizacji;
3) Pracownia badania
mięsa na obecność włośni;
4) Zespół do
spraw finansowo – księgowych;
5) Zespół do
spraw administracyjnych.
4. Zastępcy
Powiatowego Lekarza Weterynarii bezpośrednio podlegają następujące komórki
organizacyjne:
1) Zespół do spraw zdrowia i
ochrony zwierząt.
§ 10.1. Komórkami
organizacyjnymi, z wyłączeniem samodzielnych stanowisk pracy kierują
kierownicy.
2. W zespole do spraw zdrowia i ochrony zwierząt
i w zespole do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz i
utylizacji kierownikiem może być wyłącznie starszy inspektor weterynaryjny, w
przypadku jego braku – wyznaczony inspektor weterynaryjny a w zespole do spraw finansowo
- księgowych główny księgowy.
§ 11.
1. Kierownicy odpowiadają
za:
1)
należyte
zorganizowanie pracy zespołu i zapoznanie podległych pracowników z
obowiązującymi przepisami prawa
powszechnie obowiązującego i wewnętrznego oraz jego przestrzeganie;
2)
porządek
i dyscyplinę pracy;
3)
terminowe
załatwianie spraw;
4)
merytoryczną
i formalno-prawną poprawność załatwianych spraw.
2. Kierownicy dokonują podziału zadań dla
poszczególnych pracowników kierowanych przez nich komórek organizacyjnych oraz
ustalają na piśmie propozycje zakresów obowiązków, które przedkładają Powiatowemu
Lekarzowi Weterynarii do zatwierdzenia.
ROZDZIAŁ 5
ZASADY PODPISYWANIA PISM I DOKUMENTÓW W POWIATOWYM INSPEKTORACIE
§ 12. 1. Projekty pism, dokumentów, umów, porozumień, decyzji
administracyjnych i aktów prawnych
wydawanych przez Powiatowego
Lekarza Weterynarii opracowuje właściwa merytorycznie komórka organizacyjna.
2. Projekty aktów
prawa wewnętrznego winny być przygotowane ze szczególną starannością oraz odpowiadać zasadom techniki prawodawczej.
3.
Projekty aktów prawa wewnętrznego,
umów, porozumień oraz pism procesowych, powinny być parafowane przez:
1)
pracownika zajmującego się sprawą;
2)
kierownika komórki organizacyjnej, z
którego zakresem działania związany jest dokument;
3)
głównego księgowego - w przypadku, gdy
treść dokumentu dotyczy budżetu lub ma powodować
skutki finansowe;
4. Projekty innych pism i dokumentów powinny być
parafowane przez:
1) pracownika
zajmującego się sprawą;
2)
kierownika komórki organizacyjnej, z
którego zakresem działania związany jest dokument;
3)
głównego księgowego - w przypadku, gdy
treść pisma lub dokumentu dotyczy budżetu
lub ma powodować skutki finansowe.
2. Podpisujący i parafujący pisma odpowiadają za ich
merytoryczną treść, formę, a także za
zgodność z
przepisami prawa oraz z interesem publicznym.
§
13. Pracownicy Powiatowego
Inspektoratu podpisują pisma, decyzje (w tym decyzje administracyjne) i inne dokumenty w sprawach, do załatwienia, których zostali pisemnie upoważnieni przez Powiatowego
Lekarza Weterynarii.
§ 14. Przelewy,
czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne
dokumenty o charakterze rozliczeniowym, stanowiącym podstawę do otrzymania lub
wydatkowania środków pieniężnych Powiatowego Inspektoratu podpisują:
a) Powiatowy
Lekarz Weterynarii lub jego zastępca lub osoba, o której mowa w § 9 ust 2, oraz
b) Główny
Księgowy lub jego zastępca albo inny pracownik zastępujący Głównego
Księgowego w czasie jego nieobecności, pisemnie
upoważniony przez Powiatowego Lekarza Weterynarii.
ROZDZIAŁ 6
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES DZIAŁANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§ 15. Do zakresu działania Zespołu do spraw zdrowia i ochrony zwierząt należy prowadzenie
spraw wynikających z przepisów ustawy o ochronie zwierząt, ustawy o ochronie
zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, przepisów ustawy o
systemie identyfikacji i rejestracji
zwierząt, przepisów ustawy o kontroli weterynaryjnej w handlu oraz
przepisów o wzajemnej zgodności, a także zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym, a w szczególności w
zakresie :
1)
Ustalanie ogólnych kierunków działania i
szczególnych zasad postępowania w zakresie:
a)
kontroli i zwalczania chorób zakaźnych
zwierząt, w tym zapobiegania ich wystąpieniu, wykrywania i likwidowania,
b)
monitorowania chorób odzwierzęcych oraz
odzwierzęcych czynników chorobotwórczych,
c)
kontroli przestrzegania wymagań weterynaryjnych
przez podmioty podejmujące lub prowadzące działalność związaną ze zwierzętami
(działalność nadzorowaną) oraz kontroli zwierząt wprowadzanych na rynek,
przemieszczanych lub przeznaczonych do handlu,
d)
kontroli przesyłek zwierząt w miejscu
przeznaczenia,
e)
stosowania u zwierząt substancji o działaniu
hormonalnym, tyreostatycznym i beta-agonistycznym;
2)
realizacja programów i planów monitorowania
zakażeń zwierząt, chorób odzwierzęcych
i odzwierzęcych czynników chorobotwórczych oraz związanej z
nimi oporności na środki przeciwdrobnoustrojowe u zwierząt;
3)
zarządzanie oraz informowanie o ryzyku w celu
zapewnienia wysokiego poziomu ochrony zdrowia
i życia ludzi i zwierząt, na
podstawie analiz i ocen sytuacji epizootycznej;
4)
zarządzanie kryzysem związanym z zagrożeniem
epizootycznym na terenie objętym działaniem Powiatowego Inspektoratu –
rozpoznawanie sytuacji, które mogą prowadzić do kryzysu i stosowanie
odpowiednich środków zapobiegawczych i naprawczych;
5)
aktualizowanie planów gotowości zwalczania
poszczególnych chorób zakaźnych zwierząt;
6)
prowadzenie spraw związanych z realizacją
programów zwalczania poszczególnych chorób zakaźnych zwierząt;
7)
prowadzenie działań w zakresie:
a)
kontroli zdrowia zwierząt przeznaczonych do
rozrodu i jakości materiału biologicznego,
b) kontroli
przestrzegania wymagań weterynaryjnych podczas pozyskiwania, konserwacji,
obróbki, przechowywania, prowadzenia obrotu lub wykorzystywania materiału
biologicznego, jak również prowadzenia punktów kopulacyjnych;
8)
nadzór nad przestrzeganiem zasad identyfikacji
i rejestracji zwierząt oraz wymogów wzajemnej zgodności;
9)
nadzór nad przestrzeganiem przepisów z zakresu
ochrony zwierząt;
10)
prowadzenie rejestrów podmiotów prowadzących
działalność nadzorowaną, w zakresie właściwości zespołu;
11)
przygotowywanie projektów decyzji
administracyjnych w zakresie działania zespołu;
12)
rozpatrywanie skarg i wniosków, w zakresie
właściwości zespołu;
13)
obsługa systemów i/lub programów komputerowych
dedykowanych Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie kompetencji zespołu;
14)
sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości, w
zakresie kompetencji zespołu;
15)
organizacja szkoleń dla urzędowych wyznaczonych
lekarzy weterynarii jak również dla podmiotów nadzorowanych;
16)
współpraca z organami Państwowej Inspekcji
Sanitarnej, Wojskowej Inspekcji Weterynaryjnej, Inspekcji Handlowej, Inspekcji
Transportu Drogowego, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych,
Inspekcji Farmaceutycznej, Inspekcji Ochrony Środowiska, ze Służbą Celną,
jednostkami samorządu terytorialnego, organami samorządu
lekarsko-weterynaryjnego, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji
Rolnictwa, Polskim Związkiem Łowieckim, Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego,
Policją, Państwową Strażą Pożarną i innymi służbami w zakresie właściwości
zespołu;
17)
tworzenie, we współpracy z innymi komórkami
organizacyjnymi Powiatowego Inspektoratu, planów jakościowych, ilościowych i
finansowych stanowiących część planów
Powiatowego Inspektoratu.
§ 16. Do zakresu działania Zespołu do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji należy
prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa żywnościowego, a w
szczególności:
1)
prowadzenie
działań w zakresie:
a)
badania
zwierząt rzeźnych i produktów pochodzenia zwierzęcego,
b)
bezpieczeństwa
produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi, w tym ocenia wymagań weterynaryjnych przy
ich produkcji, wprowadzaniu na rynek oraz wywozie;
2)
zarządzanie
oraz informowanie o ryzyku w celu zapewnienia wysokiego poziomu ochrony zdrowia
i życia ludzi oraz zwierząt;
3)
zarządzanie
kryzysem związanym z zagrożeniem bezpieczeństwa żywności pochodzenia
zwierzęcego na terenie objętym działaniem Powiatowego Inspektoratu –
rozpoznawanie sytuacji, które mogą prowadzić do kryzysu i stosowanie
odpowiednich środków zapobiegawczych i naprawczych;
4)
prowadzenie
rejestrów podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, w zakresie
właściwości zespołu;
5)
realizacja
programu badań kontrolnych obecności substancji niedozwolonych oraz
pozostałości chemicznych, biologicznych i produktów leczniczych, skażeń
promieniotwórczych u zwierząt
i w żywności pochodzenia
zwierzęcego;
6)
prowadzenie
postępowań związanych z wykryciem substancji niedozwolonych, niepożądanych,
zabronionych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i
skażeń promieniotwórczych oraz zanieczyszczeń mikrobiologicznych w tkankach lub
narządach zwierząt, produktach pochodzenia zwierzęcego, w wodzie przeznaczonej
do pojenia zwierząt;
7)
prowadzenie
spraw dotyczących świadectw eksportowych dla produktów pochodzenia zwierzęcego
przeznaczonych do spożycia przez ludzi;
8)
prowadzenie
działań w zakresie:
a)
bezpieczeństwa produkcji i obrotu pasz, w
tym ocena wymagań weterynaryjnych przy ich produkcji, wprowadzaniu na rynek
oraz wywozie.
b)
bezpieczeństwa pozyskiwania,
przetwarzania i wprowadzania na rynek ubocznych produktów pochodzenia
zwierzęcego; ustalanie ogólnych kierunków działań, szczegółowych zasad
postępowania oraz realizacja tych zadań;
9) zarządzanie
oraz informowanie o ryzyku w celu zapewnienia wysokiego poziomu ochrony zdrowia
i życia ludzi i zwierząt;
10) zarządzanie
kryzysem związanym z zagrożeniem bezpieczeństwa pasz oraz ochrony zdrowia i
życia ludzi i zwierząt
11) prowadzenie
rejestrów podmiotów prowadzących działalność nadzorowana w zakresie właściwości
zespołu
12) realizacja
Rocznego Planu Urzędowej Kontroli Pasz;
13) prowadzenie
postępowań związanych z wykryciem substancji niepożądanych, zabronionych,
pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i skażeń
promieniotwórczych oraz zanieczyszczeń mikrobiologicznych w paszach;
14) prowadzenie
spraw dotyczących wystawienia świadectw eksportowych dla pasz;
15) przygotowywanie
projektów decyzji administracyjnych w zakresie działania zespołu;
16) rozpatrywanie
skarg i wniosków, w zakresie właściwości zespołu;
17) obsługa
programów komputerowych dedykowanych Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie
kompetencji zespołu;
18) sporządzanie
obowiązującej sprawozdawczości w zakresie kompetencji zespołu;
19) organizacja
szkoleń dla urzędowych wyznaczonych lekarzy weterynarii jak również dla
podmiotów nadzorowanych;
20) współpraca
z organami Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Wojskowej Inspekcji Weterynaryjnej,
Inspekcji Handlowej, Inspekcji Transportu Drogowego, Inspekcji Jakości
Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Inspekcji Farmaceutycznej, Inspekcji
Ochrony Środowiska, ze Służbą Celną, jednostkami samorządu terytorialnego,
organami samorządu lekarsko-weterynaryjnego, Agencją Restrukturyzacji i
Modernizacji Rolnictwa, Polskim Związkiem Łowieckim, Ośrodkiem Doradztwa
Rolniczego, Policją, Państwową Strażą Pożarną i innymi służbami w zakresie właściwości zespołu;
21) tworzenie,
we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Powiatowego Inspektoratu,
planów jakościowych, ilościowych i finansowych, stanowiących część planów Powiatowego Inspektoratu.
§ 17. 1. Do
zakresu działania Zespołu do spraw finansowo – księgowych należy:
1)
opracowanie
planów finansowych Powiatowego Inspektoratu;
2)
realizacja
budżetu Powiatowego Inspektoratu, zgodnie z planem finansowym oraz
prawidłowo dokonanymi zmianami i przeniesieniami
środków;
3)
opracowanie
okresowych informacji dla kierownictwa Powiatowego Inspektoratu o stanie realizacji dochodów i wydatków oraz o
potencjalnych zagrożeniach;
4)
kontrola
wstępna i formalna dowodów księgowych;
5)
ewidencja
operacji gospodarczych, zgodnie z zasadami rachunkowości;
6)
ewidencja
składników majątkowych;
7)
przygotowanie
okresowych inwentaryzacji majątku Powiatowego Inspektoratu;
8)
realizacja
obowiązków sprawozdawczych;
9)
planowanie
funduszu wynagrodzeń oraz pochodnych od wynagrodzeń;
10) pełne i terminowe naliczanie i
odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne, fundusz pracy
oraz zobowiązań podatkowych;
11) sporządzanie zestawień dotyczących
wykonania dochodów budżetowych wg tytułów;
12) prowadzenie obowiązującej dokumentacji
dotyczącej zatrudnienia w zakresie dotyczącym wynagradzania;
13) obsługa spraw socjalnych pracowników Powiatowego
Inspektoratu;
14) prowadzenie spraw rentowych i
emerytalnych pracowników Powiatowego Inspektoratu;
15) sporządzanie sprawozdań i opracowań
analitycznych związanych z działalnością budżetowo – finansową Powiatowego Inspektoratu.
2.
Główny księgowy odpowiada w szczególności za przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych i w ustawie o rachunkowości oraz za realizację
następujących zadań w zakresie gospodarki finansowej Powiatowego
Inspektoratu i w zakresie rachunkowości:
1)
prowadzenie rachunkowości jednostki,
która obejmuje:
a) przyjęte
zasady rachunkowości,
b) prowadzenie,
na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w
porządku chronologicznym i systematycznym,
c)
ustalanie
lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów
i pasywów;
d)
wycenę
aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
e)
terminowe
sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych lub innych sprawozdań
określonych w odrębnych przepisach oraz wykazywanie w tych sprawozdaniach
danych zgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej,
f)
gromadzenie
i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej
ustawą;
2)
wykonywanie
dyspozycji środkami pieniężnymi;
3)
dokonywanie
wstępnej kontroli:
a) zgodności operacji gospodarczych i
finansowych z planem finansowym,
b) kompletności i rzetelności dokumentów
dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
4)
przygotowywanie planów finansowych,
innych planów i analiz gospodarki finansowej Powiatowego Inspektoratu.
§ 18. Do zakresu działania Zespołu ds. administracyjnych należy:
1) sporządzanie dokumentacji płacowej w tym list płac;
2) prowadzenie rocznych kart
wynagrodzeń
pracowników;
3) prowadzenie obowiązującej dokumentacji dotyczącej
zatrudnienia w zakresie dotyczącym wynagrodzeń;
4) obsługa organizacyjna delegacji służbowych oraz
prowadzenie ich ewidencji;
5) przestrzeganie
przepisów instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum
zakładowego;
6) właściwe przechowywanie i
zabezpieczanie sporządzonych dokumentów;
7) prowadzenie dokumentacji umów o
pracę, umowy zlecenia, oświadczeń podatkowych, oświadczeń i zaświadczeń;
8) prowadzenie spraw związanych z
zatrudnieniem, przeszeregowaniem i zwalnianiem pracowników Powiatowego Inspektoratu;
9) prowadzenie dokumentacji
osobowej pracowników oraz wykonywanie wszelkich czynności związanych z
prowadzeniem akt osobowych;
10) kontrola dyscypliny pracy;
11) sporządzanie zamówień dotyczących zakupu sprzętu, materiałów biurowych, odzieży
ochronnej oraz innych związanych
z prowadzeniem inspektoratu;
12) załatwianie spraw dotyczących remontów i konserwacji
sprzętu medyczno - weterynaryjnego, oraz elektronicznego;
13) utrzymywanie i doskonalenie
wdrożonego zgodnie z normą PN – EN ISO/IEC 17025 systemu zarządzania;
14) prowadzenie sekretariatu
Powiatowego Inspektoratu;
15) dbałość o porządek i ochrona
mienia państwowego;
16) przestrzeganie przepisów i
zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów
przeciw pożarowych.
§ 19. 1. Do zakresu działania Pracowni badania mięsa na obecność włośni, należy w szczególności:
1) wykonywanie laboratoryjnych badań mięsa na obecność
włośni zgodnie z wymogami obowiązujących norm i przepisów prawa;
2) wykonywanie badań zgodnie z wymaganiami systemu
zarządzania jakością spełniającego wymagania normy PN-EN ISO/IEC 17025;
3) utrzymanie i potwierdzanie kompetencji do wykonywania
badań;
4) przekazywanie klientom wiarygodnych, rzetelnych i
użytecznych wyników badań;
5) prowadzenie szkoleń z zakresu obowiązujących
dokumentów stosowanie walidowanych;
6) poddawanie się regularnej zewnętrznej i wewnętrznej
kontroli badań prowadzonej przez Zakład Higieny Weterynaryjnej w Katowicach
oraz Krajowe Laboratorium Referencyjne do spraw włośnicy;
7) zapewnienie właściwych warunków środowiskowo-lokalowych
oraz wyposażenia i materiałów do prowadzenia badań w Terenowych Punktach
Wytrawiania;
8) realizacja polityki jakości oraz celów ogólnych systemu
zarządzania wdrożonego w Zakładzie Higieny Weterynaryjnej w Katowicach;
9) nadzorowanie wyposażenia pomiarowego Terenowych Punktów
Wytrawiania pod kątem zapewnienia spójności pomiarowej.
2. Zarówno Pracownia badania mięsa na obecność włości, jak
i podległe jej Terenowe Punkty Wytrawiania, pod względem funkcjonowania systemu
zarządzania jakością podlegają kierownikowi Zakładu Higieny Weterynaryjnej
Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Katowicach.
§ 20. Tryb pracy Powiatowego
Inspektoratu szczegółowo opisuje procedura określająca organizację i porządek pracy zatwierdzona przez
Powiatowego Lekarza Weterynarii.
ROZDZIAŁ
7
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
§ 21. 1.
Traci moc Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Lublińcu
z dnia 12 listopada 2019 roku.
2. Regulamin
wchodzi w życie z dniem uzgodnienia przez Śląskiego Wojewódzkiego Lekarza
Weterynarii w Katowicach.